maandag 3 juni 2013

Roodborsttapuit

Door het weer al een tijdje niet op pad geweest, tot vorige week woensdag na werk even een paartje roodborsttapuiten bezocht. Naast de gekraagde roodstaart zijn de roodborsttapuiten mijn favoriet. Als je geluk hebt, tref je een paartje wat niet schuw is, en dat staat garant voor een hoop plezier. Mijn ervaring is dat het meestal één van de twee schuw is. Vorige jaar volgde ik een paartje waarvan de vrouwtje behoorlijk schuw was. Dit jaar is het de mannetje. Ontzettend irritant is dat.

Roodborsttapuit

Roordborsttapuit vrouw


Op een gegeven moment kwam de vrouwtje helemaal los, en ging eigenlijk behoorlijk mee werken.

Roordborsttapuit

Roordborsttapuit vrouw

Ze kwam steeds dichter en dichter bij. En dat is genieten geblazen. Dit was de zoveelste poging dit jaar, en dit zijn de foto's waar het mij om te doen was, ook al zeg ik het zelf :-)

Roordborsttapuit

Roordborsttapuit vrouw

Heb heel veel moeite gedaan om de mannetje te verleiden, maar helaas. Hij was verschrikkelijk schuw. Wat een vent :-) dacht ik

Halverwege de sessie, kwam meneer en mevrouw putter langs, en dat leverde een leuke plaatje putter.

Putter

Putter

 Er was ook een paartje Grasmus druk bezig met het voeren van van zijn kleintjes, en ik heb ze verder met rust gelaten. Ik was wel verbaasd over het feit dat het nest zo dichtbij de weg stond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten