maandag 6 mei 2013

Gekraagde roodstaart, herkansing

Achter af gezien, was ik totaal niet tevreden over mijn foto's van de gekraagde roodstaart in mijn vorige blog en dat is geen fijn gevoel :-( Gisteren kon eindelijk op pad, en dit keer veel dichterbij huis. De Weersomstandigheden waren perfect, en daar heb ik ontzettend van genoten. Tijdens het lopen van de parkeerplaats naar de gekraagde roodstaart, hoorde ik het vogeltje luidkeels zingen, en daar kan ik enorm gelukkig van worden. Prachtig weer, zingend prachtig vogeltje, wat wil je nog meer!

Gekraagde roodstaart

Gekraagde roodstaart

Als het mooi weer is, wordt druk in de natuur, en dat is niet altijd makkelijk fotograferen. Toch altijd vriendelijk blijven en de mensen te woord staan wanneer ze vragen stellen. Het lijdt af, jaagt de vogeltjes weg, maar toch.

Gekraagde roodstaart

Wat is die maan daar aan het doen? vraagt de Gekraagde roodstaart zich af

Soms wordt je geduld flink op de proef gesteld, wanneer iemand zich helemaal niks aantrekt van je aanwezigheid en wat je aan het doen bent, dan is het inpakken en een rondje lopen :-)

Het beestje was niet heel erg schuw, maar bleef toch op een behoorlijk afstand. Hopelijk raakt ie in de toekomst gewend aan mijn aanwezigheid, dat ie wat dichterbij komt. Zal de scherpte van de foto's ten goede komen.

Gekraagde roodstaart

Iets ander opstelling en hoek van de Gekraagde roodstaart

Dit keer zijn de foto's stukken scherper en de licht omstandigheden beter en veel belangrijker, de boom stam waar ik op zat, is royal klas :-) m.a.w. ik zal veel vaker deze Gekraagde roodstaart bezoeken en hopelijk zal dat steeds beter foto's leveren.

Winter koning

Winter koning

Terwijl ik daar op die koninklijke stam zat de gekraagde roodstaart te volgen, verscheen vanuit het niet deze winter koning, en ik ben er gek op. Ik vind ze prachtig beestje, fotogeniek en hun gedrag is fascinerend en mooi om te volgen. Hij trok zich helemaal niks van mijn aanwezigheid aan, en kwam op nog geen 6 meter bij mij vandaan luidkeels staan zingen.

Winter koning

Winter koning

Wat een prachtig showtje heeft het winter koninkje gegeven. Mijn dag kon niet stuk. Af en toe verdween om weer ineens vanuit het niets te verschijnen en de omgeving luidkeels te laten genieten van de geweldig liederen. Op een gegeven moment kwam ook mevrouw winter koning mee doen, wat een show.

Winter koning

Winter koning

Ik heb een prachtig dag beleefd en hopelijk volgen er meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten